Πρόκειται για μια επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε κατά την διάρκεια της παρουσίας του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως στην Θεσσαλονίκη που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Στο πλαίσιο αυτής ο κκ Βαρθολομαίος βρέθηκε στις βορειοδυτικές παρυφές της πρωτεύουσας της Κεντρικής Μακεδονίας και τον πρώην Κοιμητηριακό Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής, προκειμένου να τελέσει Τρισάγιο στην μνήμη του προκατόχου του Πατριάρχου Ιωακείμ Γ', ο οποίος καταγόταν από την Θεσσαλονίκη.
Εξ' αυτής της αφορμής η ενορία της Αγίας Παρασκευής, και ειδικότερα σύσσωμη η τοπική κοινωνία, των όμορων περιοχών τον υποδέχθηκε με ιδιαίτερη θερμότητα και τιμές. Ο λόγος για φορείς και συλλόγους από την Ξηροκρήνης Θεσσαλονίκης, το Καίστρι Αμπελοκήπων, την Νεάπολη και ακριβέστερα τις συνοικίες Τρωάδα και Πυροπαθών, αλλά και από άλλες εντός της επικράτειας της Ιεράς Μητροπόλεως Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως περιοχές.
Προς τούτο από νωρίς το πρωί οι προετοιμασίες τόσο εντός, όσο και στον περιβάλλοντα χώρο του Ιερού Ναού ήταν πυρετώδεις.
Άνθη, δάφνες, αλλά και κόκκινο χαλί στήθηκαν από την είσοδο του αύλειου χώρου μέχρι και εντός του Ιερού Ναού για την υποδοχή του Παναγιώτατου Πατριάρχου.
Παράλληλα για την υποδοχή στήθηκε και στρατιωτικό άγημα,
ενώ μέλη συλλόγων με παραδοσιακές φορεσιές από διάφορες περιοχές του Ελληνισμού, τον υποδέχθηκαν με άνθη ανα χείρας και την επευφημία "Άξιος".
Προ του Οικουμενικού Πατριάρχη στον χώρο έφτασε, ως "οικοδεσπότης" αφού ο Ιερός Ναός βρίσκεται εντός της δικαιοδοσίας του, ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, κ. Βαρνάβας, ενώ από κοινού με τους Ιερείς της ενορίας τον εκ της Πόλης επισκέπτη υποδέχθηκε και ο π. Βασίλειος Καλλιακμανης από τον ΙΝ Αγίου Γεωργίου της Νεάπολης.
Αναλυτικότερα τον Οικουμενικό Πατριάρχη υποδέχθηκαν με παραδοσιακές φορεσιές αντιπροσωπείες από το Χορευτικό Αγία Φωτεινή Νεαπολίτης ΙΝ Αγίου Γεωργίου Νεάπολης, τον Ποντιακό Πολιτιστικό Σύλλογο Αμπελοκήπων "Καΐστρι", την ΕΝΕ ΙΝ Αγίου Νικολάου Ξηροκρήνης, τον Μικρασιατικό Σύλλογος Αμπελοκήπων-Μενεμένης "Η Αγία Παρασκευή", τον Πολιτιστικό Σύλλογο "Διόνυσος" και τους "Ακρίτες του Πόντου από την Σταυρούπολης, το Χορευτικό ΙΝ Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου Νέας Ευκαρπίας, , το Πνευματικό Κέντρο "Βασιλειάδα", την Ένωση Ποντίων Ωραιοκάστρου και το Εκκλησιαστικό Γυμνάσιο και Λύκειο.
Κατόπιν σε αυτόν αφίχθησαν μεταξύ άλλων, από κοινού με τον επίσημο επισκέπτη, οι Μητροπολίτες Θεσσαλονίκης, κ. Φιλόθεος και Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς, κ. Ιουστίνος.
Επίσης στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, ο Υφυπουργός Παιδείας, κ. Νίκος Παπαϊωάννου, Υφυπουργός Ανάπτυξης, κ. Σταυρός Καλαφάτης, ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, κ. Κώστας Γιουτίκας,
ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Στέλιος Αγγελούδης, ο Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης και πρόεδρος της ΚΕΔΕ, κ. Λάζαρος Κυρίζογλου, ο Δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών, κ. Σίμος Δανιηλίδης, ο Δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη, κ. Ιγνάτιος Καϊτετζίδης, ο Δήμαρχος Παύλου Μελά, κ. Δημήτρης Ασλανίδης, ο Δήμαρχος Κορδελιού-Ευόσμου, κ. Λευτέρης Αλεξανδρίδης, η Δήμαρχος Δέλτα, κ. Γερακίνα Μπισμπινά και ο Δήμαρχος Ωραιοκάστρου, κ. Παντελής Τσακίρης, ο Διοικητής του Αγίου Όρους, κ. Αλκιβιάδης Στεφανής, εκπρόσωποι του Στρατού, της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής, ενώ το παρόν, μεταξύ άλλων, έδωσε και ο Νεαπολίτης Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, κ. Πέτρος Βασιλειάδης, καθώς και πλήθος κόσμου από την ευρύτερη περιοχή.
Εντός του Ιερού Ναού εν πρώτοις χοροστατούντος του κκ. Βαρθολομαίου τελέστηκε τρισάγιο στην μνήμη του προκατόχου του Πατριάρχη, Ιωακείμ και των εκλιπόντων προέδρων της Φιλόπτωχου Αδελφότητος Ανδρών Θεσσαλονίκης.
Ακολούθως ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, κ. Βαρνάβας, με τον χαρακτηριστικό πληθωρικό τόνο ομιλίας που τον διακατέχει, απεύθυνε χαιρετισμό καλωσορίζοντας τον Οικουμενικό Πατριάρχη στις βορειοδυτικές παρυφές της Θεσσαλονίκης.
,
Στο σημείο αυτό έλαβε χώρα ένα περιστατικό με πρωταγωνίστρια μια πιστή που βρισκόταν εντός του ναού, διέκοψε την μέχρι πρότινος τάξη σε αυτόν.
Συγκεκριμένα η γυναίκα διακατεχόμενη από ζήλο φώναξε προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη την φράση "ανάξιος που ασπάζεσαι τον πάπα". Το συμβάν έληξε άμεσα με την παρέμβαση ανδρών της Ασφάλειας που βρισκόταν στον χώρο.
Εν συνεχεία τοποθετήθηκε από του Ιερού Βήματος του Ναού και ο προκαθήμενος της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Μάλιστα κατά την διάρκεια της ομιλίας του, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε και στο παραπάνω ατυχές συμβάν, αναφερόμενος στην συγκεκριμένη συνάφεια στα ζητήματα του διαχριστιανικού και διαθρησκειακού διαλόγου.
Ακολούθως αφού προσφέρθηκαν ως δώρα ένα πορτρέτο του Πατριάρχου Ιωακείμ Γ' ένα ψηφίδωτο,ο κκ, Βαρθολομαίος αποκάλυψε επιτοίχια πλάκα με την υπογραφή του, ενώ δέχθηκε να φωτογραφηθεί και με αρκετούς εκ των παρισταμένων.
Στην συνέχεια εξερχόμενος στον αύλειο χώρο, παρουσία πλήθους κόσμου,
μετέβη υπό την καθοδήγηση από τον Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, κ. Βαρνάβα και τους ιερείς του Ιερού Ναού, πίσω από την κόγχη του ιερού. Εκεί πότισε συμβολικά μια ελιά που είχε φυτευτεί στο σημείο.
Παράλληλα σε πλήρη αντίθεση με το πανηγυρικό κλίμα της ημέρας έρχεται μια άσχημη εικόνα από την καθημερινότητα της περιοχής. Αυτή αφορά στην υποβαθμισμένη οδό Μίκη Θεοδωράκη (πρώην Λαγκαδά) που διέρχεται μπροστά από τον Ιερό Ναό, όπου σε συνδυασμό με την μισογκρεμισμένη παλιά περίφραξη του, ένας σημαντικών διαστάσεων "κρατήρας" στο οδόστρωμα υπενθυμίζουν την εξαγγελθείσα αλλά κολλημένη στα "γρανάζια" τις γραφειοκρατίας ανάπλαση της οδού.
Περισσότερες φωτογραφίες:


















































































