ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ρεπορτάζ: Στις... "εργοστασιακές" της ρυθμίσεις η Θεσσαλονίκη (ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)

"Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν" στην Θεσσαλονίκη, με την πόλη από σήμερα, Δευτέρα 10 Νοεμβρίου να επιστρέφει σε επίπεδο συγκοινωνιών στην γνώριμη επί πολλά έτη εικόνα της.

Μια κατάσταση που προέκυψε μετά από την προσωρινή αναστολή της λειτουργίας στην οποία τέθηκε το μετρό της πόλης. Ο λόγος η πραγματοποίηση των αναγκαίων, για την διασύνδεση της επέκτασης της Καλαμαριάς, εργασιών στο υφιστάμενο δίκτυο. Εργασίες που πρόκειται να διαρκέσουν για διάστημα ενός μήνα, ενώ θα επαναληφθούν και τον Φεβρουάριο του 2026, με τον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο της πρωτεύουσας της κεντρικής Μακεδονίας να παραδίδεται σε πλήρη λειτουργία των Μάρτιο του 2026.

Στο πλαίσιο αυτής από τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, οι κεντρικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης βρίσκονται στο... "κόκκινο", με συνεχή μέτρια έως μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Μάλιστα την κατάσταση έρχεται να δυσχαιράνει η ήπια βροχόπτωση. 

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι συμπτωματικά σε καιρικό επίπεδο το "πολύπαθο" μέτρο της πόλης, σταμάτησε την λειτουργία του, όπως ακριβώς της ξεκίνησε!

Για την αντιμετώπιση των παραπάνω έκτακτων προβλημάτων η Τροχαία βρίσκεται επί ποδός, με αυξημένο αριθμό τροχονόμων στους δρόμους για την ρύθμιση της κυκλοφορίας.

Ακόμα ο ΟΣΕΘ εφαρμόζει το δικό του σχέδιο για την αντιμετώπιση της έκτακτης κατάστασης. Σύμφωνα με αυτό ο ΟΑΣΘ, ως το μοναδικό μαζί με το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, έχει δρομολογήσει ειδική "αντί- μέτρο" λεωφορειακή γραμμή, με το όνομα Μ1. 

Παράλληλα προέβη και σε ενίσχυση των δρομολογίων συγκεκριμένων από τις υπάρχουσες γραμμές του, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής, ενώ αυξημένη είναι και η παρουσία ελεγκτών εισιτηρίων στους δρόμους.  

Και κάπου εδώ αρχίζουν τα... "δύσκολα", καθώς ορθά τα ληφθέντα μέτρα επί χάρτου, αλλά η πραγματικότητα στους δρόμους της πόλης διαφέρει.

Ζητήματα όπως οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος, τα διπλό και τριπλοσταθμευμένα οχήματα, η έλλειψη οδηγικής και κυκλοφοριακής αγωγής πολλών οδηγών και πεζών, η προβληματική χάραξη τω περισσότερων γραμμών της αστικής συγκοινωνίας με μακρόσυρτα δρομολόγια και δυσκίνητο λόγω του μεγέθους τους λεωφορεία και πολλά άλλα μικρά και καθημερινά, έρχονται να επαναφέρουν την πόλη στις... εργοστασιακές της επί πολλά έτη ρυθμίσεις.

Αναφορικά με την νέα έκτακτη λεωφοριακή γραμμή Μ1, η διάρκεια της διαδρομής της επ ουδενί δεν προσομοίαζει στην αντίστοιχη του μετρό. Συγκεκριμένα πρόκειται για ένα δρομολόγιο διάρκειας ακριβώς μιας ώρας.

Ωστόσο πράγματι η συχνότητα της διέλευσης του από τις στάσεις βρίσκεται εντός των προβλεπόμενων ορίων, ανά πέντε με εφτά λεπτά. Μάλιστα υπάρχουν και περιπτώσεις, εντός της πυρίκαυστου ζώνης του ιστορικού κέντρου, όπου λόγω της εγγύτητας ορισμένων στάσεων η διέλευσης από αυτές γίνεται ακόμα και ανά... ένα λεπτό! Γεγονός το οποίο σε ημέρες με μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση, σε συνδιασμό με τις συνεχείς (και) λόγω φωτεινών σηματοδοτών στάσεις ενδέχεται να οξύνει την ταλαιπωρία των επιβατών.

Αντίστοιχα εντελώς διαφορετική είναι και η εικόνα στον σταθμό μετρό της Νέας Ελβετίας. 

Συγκεκριμένα οι πολίτες τον αξιοποιούν όπως ακριβώς και τον τερματικό σταθμό ΙΚΕΑ, αλλάζοντας δύο ή και περισσότερα λεωφορεία για να φθάσουν στον προορισμό τους, 

ενώ τόσο εκεί όσο και στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό η αναμονή για την γραμμή Μ1 πλησιάζει τα δέκα λεπτά.  


Σχόλια