Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι γεγονός, με τους πολίτες να απολαμβάνουν ήδη τις διαδρομές στην Κεντρική και την Ανατολική πόλη γεμάτοι ικανοποίηση. Παρόλα αυτά οι πολίτες των Βορειοδυτικών περιοχών, όπως φαίνεται θα αργήσουν να δουν σταθμούς στις γειτονιές τους. Μέχρι τότε είναι αναγκασμένοι να αρκεστούν στα λεωφορεία του ανανεωμένου ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα ο ΟΣΕΘ, ως φορέας διαχείρισης των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, έχει προχωρήσει σε αλλαγές των δρομολογίων ορισμένων λεωφορειακών γραμμών. Ωστόσο ήδη κατά την εφαρμογή τους αναδείχθηκε ο προβληματικός χαρακτήρας αυτών. Ακριβέστερα ορθώς επιλέχθηκε αυτές να τερματίζουν κοντά σε σταθμούς μετρό, για να υπάρχει η δυνατότητα διασύνδεσης των δύο μέσων μαζικής μεταφοράς. Όμως κατά δρομολόγια τους ορισμένες από αυτές εξακολουθούν να διέρχονται από ορισμένα σημεία, από τα οποία δεν υπάρχει λόγος διέλευσης τους στην νέα συγκοινωνιακή πραγματικότητα της πόλης.
Αντίστοιχα άλλες γραμμές εξακολουθούν να πραγματοποιούν τα προηγούμενα δρομολόγια τους στο ιστορικό κέντρο παρά το γεγονός ότι διέρχονται από τα ίδια σημεία με το μετρό. Όπως γίνεται αντιληπτό με αυτό τον τρόπο δημιουργούνται πολίτες "δύο ταχυτήτων" στην Θεσσαλονίκη. Από την μια οι "προνομιούχοι" που έχουν το δικαίωμα των αξιοπρεπών μετακινήσεων και από την άλλη εκείνοι που θα συνεχίσουν να παστώνονται σε λεωφορεία τα οποία αναμένουν για ώρα, αφού έχουν κολλήσει κάπου στην κίνηση, στο πλαίσιο του "ατελείωτου" δρομολογίου τους.
Προκειμένου να αποφευχθεί αυτή η εξέλιξη και με δεδομένο ότι δεν έχουν υλοποιηθεί και παραδοθεί προς χρήση οι επεκτάσεις, προτείνεται να υπάρξει ένταξη της Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης και της Καλαμαριάς στο υπάρχον δίκτυο του μετρό. Στο πλαίσιο αυτό προτείνονται οι ακόλουθες αλλαγές στα δρομολόγια των λεωφορειακών γραμμών που διέρχονται από το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης:
- Γραμμή 2: Τροποποίησή του δρομολογίου της με κατεύθυνση και τερματισμό μέσω της οδού Ψελλού και της λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή στον τερματικό σταθμό της οδού Βούλγαρη και επιστροφή μέσω των οδών Βούλγαρη Ανδριανουπόλεως και Εθνικής Αντιστάσεως.
- Γραμμή 3: Τροποποίηση του δρομολογίου της με αφετηρία από τον τερματικό σταθμό Βούλγαρη διέλευση μέσω των οδών Βούλγαρη και των λεωφόρων Εθνικής Αντιστάσεως, Βασιλίσσης Όλγας και επιστροφή μέσω της οδού 3ης Σεπτεμβρίου των λεωφόρων Μεγάλου Αλεξάνδρου, Γεωργίου Παπανδρέου και των οδών Μητροπολίτη Καλλίδου, Μοσχονησίων και Βούλγαρη.
- Γραμμή 10: Τροποποίηση του δρομολογίου της με τερματισμό στην ΧΑΝΘ και επιστροφή μέσω των οδών Εθνικής Αμύνης, Νικολάου Γερμανού, των λεωφόρων Στρατού, Κωνσταντινουπόλεως και των οδών Μπότσαρη και Παπαναστασίου.
- Γραμμή 12: Κατάργηση και σπάσιμο της σε δύο διαφορετικές γραμμές:
- Δρομολόγιο με εκκίνηση από το ΚΤΕΛ Μακεδονία, διέλευση μέσω των οδών Μοναστηριού, Γιαννιτσών, Κωλέττη, Παλαιού σταθμού και επιστροφή μέσω της οδού 26ης Οκτωβρίου.
- Κυκλικό δρομολόγιο με εκκίνηση από τον τερματικό του σταθμό στην Κάτω Τούμπα με επιστροφή μέσω των οδών Καυταντζόγλου, της λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή και της οδού Παπάφη.
- Γραμμή 14: Τροποποίηση του δρομολογίου της με κατεύθυνση με κυκλική πορεία μέσω της λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή στην οδό Καυταντζόγλου, τερματισμό επί της οδού Παπάφη και επιστροφή μέσω των οδών Παπάφη, Μαραθώνος, Διογένους, Κλεάνθους και Λαμπράκη.
- Γραμμή 17: Διόρθωση του τροποποιημένου δρομολογίου της με επιστροφή στην Τριανδρία μέσω των οδών Αγίας Σοφίας και Αγίου Δημητρίου.
- Γραμμές 20, 21, 32 και 34: Τροποποίηση του δρομολογίου της με τερματισμό τους στην πλατεία Γαλοπούλου στην Ξηροκρήνη, με τους πολίτες να μεταβαίνουν από την πίσω είσοδο του σιδηροδρομικού σταθμού και στην συνέχεια να εισέρχονται στο μετρό.
- Γραμμή 32Ν: Τροποποίηση του δρομολογίου και διέλευση της από την οδό Ολυμπιάδος, με άνοδο από τις οδούς Αρκαδιουπόλεως και Κλαυδιανού κατά την πορεία προς την Ανατολική Θεσσαλονίκη και κάθοδο από τις οδούς Ηφαιστίωνος και Αγίου Δημητρίου κατά την πορεία προς την Δυτική Θεσσαλονίκη, με παράλληλη ενίσχυση της συχνότητας της προκειμένου να καλυφθούν συγκοινωνιακά και οι παρυφές της Άνω πόλης, ενώ ενίσχυσης της συχνότητας της χρίζει και η γραμμή 43Υ.
- Γραμμή 23: Τροποποίηση του δρομολογίου της με κατεύθυνση μέσω της οδού Ίωνος Δραγούμη και τερματισμό στην οδό Ερμού και επιστροφή μέσω της οδού Βενιζέλου.
- Γραμμή 25: Τροποποίηση των δρομολογίου της με τερματισμό και επιστροφή με κυκλική πορεία μέσω των οδών Δωδεκανήσου, Πολυτεχνείου και 26ης Οκτωβρίου στην περιοχή του Βαρδάρη. Παράλληλα να ανέρχεται μέσω της οδού Βενιζέλου της Νεάπολης στην περιοχή Στρεμπενιώτη και αφού εξέλθη μέσω της οδού Κύπρου στην λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου να κατευθύνεται προς τον τερματικό της σταθμό.
- Γραμμή 26: Τροποποίηση του δρομολογίου της με τερματισμό στην περιοχή του Βαρδάρη και επιστροφή μέσω των οδών Καραολή και Δημητρίου, Αγίου Δημητρίου και Αρκαδιουπόλεως.
- Γραμμή 27: Τροποποίηση του δρομολογίου της με τερματισμό στο πέταλο της Αριστοτέλους.
- Γραμμή 28: Τροποποίηση του δρομολογίου της με κατεύθυνση και τερματισμό μέσω της οδού Ίωνος Δραγούμη στην πλατεία Ελευθερίας και επιστροφή μέσω της οδού Βενιζέλου.
- Γραμμή 29: Τροποποίηση του δρομολογίου της με τερματισμό στην περιοχή του Βαρδάρη και επιστροφή της με κυκλική πορεία μέσω των οδών Μιχαήλ Καλού, Μοναστηριού και Λαγκαδά.
- Γραμμή 31: Κατάργηση
- Γραμμές 35 και 57: Διόρθωση των τροποποιημένων δρομολογίων τους με κατεύθυνση προς τον σιδηροδρομικό σταθμό μέσω της οδού Μιχαήλ Καλού και επιστροφή στους προορισμούς τους μέσω στης οδού Αγίων Πάντων.
- Γραμμή 38: Τροποποίηση του δρομολογίου της με τερματισμό στον σιδηροδρομικό σταθμό μέσω της οδού Αγίων Πάντων.
- Γραμμή 40: Τροποποίηση των δρομολογίων τους με διέλευση μέσω της οδού 26ης Οκτωβρίου, τερματισμό στην πλατεία Δημοκρατίας και επιστροφή τους με κυκλική πορεία μέσω της παράλληλης της οδού Εγνατίας και των οδών Δωδεκανήσου, Πολυτεχνείου.
- Γραμμή 45: Τροποποίηση του δρομολογίου της με μετάβαση από τα ΚΤΕΛ Μακεδονία μέσω των οδών Σταθμού, Καρατάσου, Νίκης με τερματισμό επί της οδού Βενιζέλου και επιστροφή μέσω των οδών Εγνατίας, Ίωνος Δραγούμη, Πολυτεχνείου και 26ης Οκτωβρίου. Το Ανατολικό σκέλος του δρομολογίου της με διέλευση από τα ΚΤΕΛ Χαλκιδικής καταργείται και πραγματοποιείται από την νεοσυσταθείσα γραμμή Χ2.
- Γραμμή 83: Τροποποίηση του δρομολογίου της με διέλευση από τις οδούς Αγίου Νέστορος, Αγίου Δημητρίου, Εγνατίας, Ίωνος Δραγούμη, τερματισμό στο πέταλο της Αριστοτέλους και επιστροφή μέσω των οδών Εγνατίας, Βενιζέλου, Αγίου Δημητρίου, Αγίου Νέστορος.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου