Άρθρο γνώμης: Βαριά κουλτούρα ή Νεοελληνικές δημιουργίες;

Η απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα είναι μία= Τηλενουβέλες
        Κατά τα προηγούμενα χρόνια προβάλλονταν στην Ελλάδα τηλεοπτικές σειρές προερχόμενες από χώρες της Λατινικής Αμερικής. Πολλοί τις λοιδορούσαν και τις κορόιδευαν γιατί αρκετές από αυτές ήταν μεταγλωττισμένες και κάποιες από αυτές ίσως και να είχαν πραγματικά κακή μεταγλώττιση. Εκείνη την εποχή (την εποχή των παχέων αγελάδων, όσον αφορά την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας) παράλληλα υπήρχε και τεράστια παραγωγή Ελληνικών τηλεοπτικών σειρών, οι οποίες σταδιακά με το πέρασμα των χρόνων (μέχρι και σήμερα) παρουσίαζαν έναν ξεπεσμό σε επίπεδο ήθους και κατέληγαν σε προβολή νεωτεριστικών ιδεών.
        Πολλοί θεωρούσαν και θεωρούν τις τηλενουβέλες ως σαπουνόπερες. Κάτι τέτοιο μόνο πραγματικότητα δεν αποτελεί, καθώς όπως αναφέρεται και στην ηλεκτρονική εγκυκλοπέδια Βικιπέδια http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%B2%CE%AD%CE%BB%CE%B1 και http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BD%CF%8C%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B1 είναι δύο εντελώς διαφορετικά είδη. Πιό συγκεκριμένα "Το μόνο ίσως κοινό μεταξύ των σαπουνόπερων και των τηλενουβελών είναι ότι προβάλλονται καθημερινά. Οι τηλενουβέλες ολοκληρώνονται κατά μέσο όρο έπειτα από 150 επεισόδια ή 6 μήνες, σε αντίθεση με τις σαπουνόπερες που μπορεί να διαρκέσουν και δεκαετίες. Σημαντική διαφορά των τηλενουβελών από τις σαπουνόπερες είναι τα πολλά εξωτερικά γυρίσματά τους. Διαφορές μεταξύ των τηλενουβελών και των σαπουνόπερων υπάρχουν και στο σενάριο. Οι σαπουνόπερες αφορούν συνήθως τις ζωές δύο πλούσιων οικογενειών και τις σχέσεις μεταξύ τους. Οι τηλενουβέλες συνήθως επικεντρώνονται στην ιστορία μιας φτωχής κοπέλας και ενός πλούσιου νεαρού, τους οποίους ωστόσο περιτριγυρίζουν διάφοροι δευτερεύοντες χαρακτήρες οι οποίοι παίζουν σημαντικό ρόλο στην εκάστοτε σειρά. Πολλές φορές η κεντρική ηρωίδα είναι τσιγγάνα". Ύστερα από αυτήν την αναλυτική περιγραφή των δύο είδων, γίνεται κατανοητό ότι μάλλον ως σαπουνόπερες μπορούν να χαρακτηριστούν οι Νεοελληνικές δημιουργίες παρά ή σείρες οι οποίες προέρχονται από τις χώρες της Λατινικής Αμερικής. Αξίζει να σημειωθεί βέβαια και το γεγονός ότι αρκετές (αν όχι οι περισσότερες) από τις Νεοελληνικές δημιουργίες είναι διασκευές ξένων τηλεοπτικών σειρών. Βέβαια για να ακριβολογούμε υπάρχουν και εξαιρέσεις ανάμεσα στις Νεοελληνικές δημιουργίες, οι οποίες σε σχέση με το ήθος το οποίο προβάλλουν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και αυτές ως τηλενουβέλλες και να διαχωριστούν από την υπόλοιπη "Νεοελληνική σαβούρα", χωρίς βέβαια να θεωρούμε ότι όλες οι σειρές οι οποίες προέρχονται από τις χώρες της Λατινικής Αμερικής είναι ωφέλιμες σχετικά με το ήθος το οποίο προβάλλουν και την παιδαγωγική τους αξία, καθώς υπάρχουν και σε αυτές αρκετές διαφοροποίησεις συνήθως από την μία εταιρία παραγωγής στην άλλη και από την μία χώρα στην άλλη. Ακόμα αξίζει να τονιστεί ότι αν και οι συγκεκριμένες σειρές προέρχονται από Ρωμαιοκαθολικό περιβάλλον ορισμένες από αυτές βρίσκονται περισσότερο κοντά στο Ορθόδοξο Ήθος σε σχέση με τις Νεοελληνικές δημιουργίες ή την Βαρία κουλτούρα.
        Σχετικά με τον χαρακτηρισμό "Βαριά κουλτούρα" είναι χρήσιμο να τονιστεί ότι αναφέρεται στις Νεοελληνικές δημιουργίες (κυρίως ταινίες), οι οποίες καυχόνται ότι συμβάλλουν "στον προβληματισμό" του θεατή τους σχετικα΄με ένα συγκεκριμένο θέμα. Με απλά λόγια να τον οδηγήσουν "στον στοχασμό". Στην πραγματικότητα όμως αυτό που επιδιώκουν είναι η αυτοπροβολή του σκηνοθέτη τους και η επιβραβευση του για το έργο του από τους θεατές. Επομένως δεν συμβάλλουν καθόλου στην διαπαιδαγώγηση της κοινωνίας.
        Συμπερασματικά οι τηλενουβέλες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως "οι διαδοχοι" των κλασσικών Ελληνικών ταινιών, με βάση το ήθος το οποίο προβάλλουν και την παιδαγωγική τους αξία για την διαπαιδαγώγιση της κοινωνίας.

Σχόλια